— Єлеосвячення

* Якою була створена людина?
З легким, чистим, нетлінним і безсмертним тілом.

 * Коли тіло стало матеріальним, тлінним і смертним?
Після гріхопадіння.

 * Як про це говорить святитель Григорій Богослов?
Людина “зодяглася в шкіряни ризи – важку плоть і стала трупоносцем”.

 * В чому укорінені причини всіх хвороб людини?
В загальній її гріховності, – гріх увійшов в її природу, наче диявольська отрута, що осквернила і отруїла її.

 * Чого лікарі не можуть вилікувати?
Тління.

 * Хто – винуватець всіх душевних ітілесних хвороб?
Диявол.

 * Як Господь сказав про скорчену жінку?
Її “зв’язав сатана” (Лк. 13:16).

 * Як говорить про таїнство Єлеосвячення апостол Яків?
“Чи хворий хто з вас, нехай призве пресвітерів Церкви, і нехай помоляться над ним, помазавши його єлеєм в ім’я Господнє. І молитва віри зцілить недужного, і підведе його Господь, і, якщо він гріхи вчинив, простяться йому” (Іак. 5:14-15).

 * Чо́му тут приписується цілюща властивість?
Не єлею, а “молитві віри”, що звершується пресвітерами.

 * Після чого звершується це таїнство?
Після Сповіді і Причастя.

 * Яка є неслушна думка, під час здійснення Єлеосвячення?
Ніби, при здійсненні цього таїнства, прощаються забуті гріхи, тобто не сказані на сповіді.

 * Що буває, унаслідок такого спотвореного розуміння Єлеосвячення?
Те, що таїнство приймають цілком здорові люди, сподіваючись отримати прощення забутих (а, буває, й прихованих на сповіді) гріхів.

 * Що, у цьому випадку, втрачають всякий сенс?

Молитви за знесиленого всякий сенс.

 * Який погляд, на це таїнство, у Римо-Католицькій Церкві?
Воно – “останнє помазання, тобто, перед смертю.

 * Яка причина виникнення такого погляду?
Та обставина, що Єлеосвячення не гарантує зцілення.

 * В чому полягає справжнє зцілення людини?
У зміні, справжній переміні її сприйняття хвороби, страждань і самої смерті.

 * Яка – мета таїнства?
“У зміні самого розуміння, власне прийняття страждань, і хвороби, в прийняття їх як дару страждань Христових, перетворених Ним на перемогу” (протопресвітер Олександр Шмеман).

 * Що можна сказати у цьомк сенсі?
Те, що Єлеосвячення долучає хворого до страждань Христових, робить саму хворобу спаситель ним і цілющим засобом від духовної смерті.

 * Чого Бог завжди прагне?
Обернути зло на добро.